Camuflajul

Intr-o situatie de supravietuire, in special intr-un mediu ostil, s-ar putea sa fie necesar sa va camuflati, echipamentul si miscarea. Camuflarea eficienta poate insemna diferenta dintre supravietuire si capturarea de catre inamic.

CAMUFLAJUL PERSONAL

Cand va camuflati, considerati ca anumite forme sunt caracteristice pentru oameni. Inamicul va cauta aceste forme. Forma unei palarii, castii sau a cizmelor negre va pot da de gol. Chiar si animalele stiu si fug de forma unei siluete umane. Distribuie-ti conturul plasand cantitati mici de vegetatie din zona inconjuratoare in uniforma, echipamentul si captuseala ta. Incercati sa reduceti luciul de la piele sau echipament. Amestecati-va cu culorile din jur si simulati textura din imprejurimile voastre.

FORMA SI CONTURUL

Schimbati conturul armelor si echipamentelor legand vegetatia sau fasii de panza pe ele. Asigurati-va ca obiectele adaugate nu impiedica functionarea echipamentului. Cand va ascundeti, acoperiti-va si echipamentul dvs. cu frunze, iarba sau alte resturi locale. Ascundeti orice dispozitive de semnalizare pe care le-ati pregatit, dar pastrati-le gata de utilizare.

TEXTURA SI CULOAREA

Fiecare zona a lumii si fiecare conditie climatica (arctica / iarna, temperata / jungla sau mlastina / desert) are modele de culori si texturi naturale pentru acea zona. In timp ce culoarea este auto-explicativa, textura defineste caracteristicile de suprafata ale obiectului, atunci cand il privesti. Pentru a ascunde si a camufla miscarea in orice zona specifica a lumii, trebuie sa preluati culoarea si textura imprejurimilor imediate. Folositi materiale naturale sau artificiale pentru a va camufla. Cateva exemple includ vopsea de camuflaj, carbune din hartie sau lemn ars, namol, iarba, frunze, fasii de panza sau de mana, bucati de pin si uniforme camuflate.

Daca folosesti vegetatie, inlocuieste-o pe masura ce se uda. Pe masura ce va deplasati printr-o zona, fiti atenti la schimbarile de culoare si modificati-va culorile de camuflaj daca este necesar.

LUCIUL

Pe masura ce pielea devine grasa, devine stralucitoare. Echipamentele cu vopsea uzata sunt de asemenea stralucitoare. Chiar si obiectele pictate, daca sunt netede, pot straluci. Lucreaza obiecte din sticla, precum oglinzi, pahare, binoclu si telescoape. Trebuie sa acoperiti aceste obiecte din sticla atunci cand nu le utilizati. Orice lucru care straluceste va atrage automat atentia si va va da locatia.Daca trebuie sa purtati ochelari, camuflati-i aplicand un strat subtire de praf pe exteriorul lentilelor. Acoperiti pete stralucitoare pe echipament prin vopsire, acoperire cu noroi sau inveliti cu panza sau banda.

UMBRA

Nu uitati, daca va aflati intr-o zona in care exista o multime de vegetatie, pastrati cat mai multa vegetatie intre dvs. si un potential inamic. Aceasta actiune va face foarte greu pentru inamic sa va vada, deoarece vegetatia te va masca partial din punctul sau de vedere. Fortarea unui inamic sa priveasca prin multe straturi de vegetatie de mascare ii va obosi foarte repede ochii.

Cand calatoriti, in special in zonele construite, noaptea, fiti constienti de locul in care va aruncati umbra. Se poate extinde la coltul unei cladiri si va poate dezvalui pozitia. De asemenea, daca te afli intr-o umbra intunecata si exista o sursa de lumina intr-o parte, un inamic din cealalta parte iti poate vedea silueta impotriva luminii. Cand va deplasati, veti avea dificultati in detectarea miscarii celorlalti. Opriti-va frecvent, ascultati si priviti in jur incet pentru a detecta semne de miscare ostila.

MISCAREA

Miscarea, in special miscarea rapida, atrage atentia. Daca este posibil, evitati miscarea in prezenta unui inamic. Daca captura pare iminenta in locatia dvs. actuala si trebuie sa va deplasati, indepartati-va incet, facand cat mai putin zgomot posibil. Trecand incet intr-o situatie de supravietuire, reduceti sansa de detectare si economisiti energia de care aveti nevoie pentru supravietuire pe termen lung sau evaziune pe distante lungi.

Sursa si credite :

Apasa clopotelul din dreapta (vizibil in Chrome) pentru abonare.